Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strain, stress and strength analysis of the truss construction.
Hladký, Maroš ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
The thesis is focused on strain, strength, and strain analysis of planar truss construction. The purpose of this work is to determine the load on each rod, and to assess the safety against limit states. After determining the primary characteristics, the structure will be modified and load and safety re-calculated. Depending on the outcome, the design will be changed again. Next, will be destined gravity affect on the design and impact of production inaccuracy. Deformation of structure will be calculated.
Optimalizace žebra na křídle letounu
Kopřiva, Lubomír ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Topologická optimalizace je metoda poskytující nový směr v navrhování technických objektů. Cílem topologické optimalizace je stanovení optimálního rozložení materiálu v návrhovém prostoru. Tato diplomová práce je zaměřená na optimalizaci žebra č.6 v křídle letounu EV-55 užitím softwaru HW/OptiStruct 7.0 obsaženého v softwarovém balíku HyperWorks 7.0. Optimalizace žebra byla počítána ve čtyřech rozdílných zatěžovacích případech. Výsledné tvary žebra byly testovány pevnostním výpočtem v softwaru ANSYS 10.0. Nakonec byla získaná data hmotností optimalizovaných žeber porovnána s hmotností žebra původního.
Plošinové zdvižné čelo určené pro montáž na nákladní automobil
Závodník, Michal ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem funkční konstrukce modulárního prototypu hydraulického zdvižného čela určeného pro montáž na nákladní automobil. Práce obsahuje jeden návrh konstrukce, který byl pouze pevnostně kontrolován. Obsahem je také návrh a dimenzování připevnění celého zařízení k rámu automobilu. Přiložená výkresová dokumentace obsahuje výkres sestavy a výkres dvou čepů.
Remotorizace letounu L-60
Sahrai, Daniel ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je výměna pohonné jednotky na letounu Aero L-60 „Brigadýr“. Důvodem takové přestavby je končící životnost původní pohonné jednotky, kumulující se technické problémy a snaha o dosažení vyšší výkonosti letounu při jeho běžném provozu. V úvodu je letoun představen a jsou zde zmíněny výsledky dosažené při výběru vhodné pohonné jednotky během předchozí práce. Dále se práce stručně věnuje problematice certifikace a volbě vhodného způsobu, který povede ke schválení takové změny a k zachování letové způsobilosti letounu. V práci jsou dále řešeny dopady přestavby na centráž letounu, které jsou minimalizovány vhodnou konstrukcí motorového lože. Model takového lože byl vytvořen v počítačovém softwaru CATIA V5 a následně na něm byla provedena pevnostní analýza devíti zatěžujícími případy. Dále byla provedena analytická kontrola trubek motorového lože na vzpěr a kontrola pevnosti šroubů spojující motorové lože s drakem letounu. V závěru této práce je popisována praktická zástavba motoru a motorového lože včetně dalších motorových systémů.
Remotorizace letounu L-60
Sahrai, Daniel ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je výměna pohonné jednotky na letounu Aero L-60 „Brigadýr“. Důvodem takové přestavby je končící životnost původní pohonné jednotky, kumulující se technické problémy a snaha o dosažení vyšší výkonosti letounu při jeho běžném provozu. V úvodu je letoun představen a jsou zde zmíněny výsledky dosažené při výběru vhodné pohonné jednotky během předchozí práce. Dále se práce stručně věnuje problematice certifikace a volbě vhodného způsobu, který povede ke schválení takové změny a k zachování letové způsobilosti letounu. V práci jsou dále řešeny dopady přestavby na centráž letounu, které jsou minimalizovány vhodnou konstrukcí motorového lože. Model takového lože byl vytvořen v počítačovém softwaru CATIA V5 a následně na něm byla provedena pevnostní analýza devíti zatěžujícími případy. Dále byla provedena analytická kontrola trubek motorového lože na vzpěr a kontrola pevnosti šroubů spojující motorové lože s drakem letounu. V závěru této práce je popisována praktická zástavba motoru a motorového lože včetně dalších motorových systémů.
Optimalizace žebra na křídle letounu
Kopřiva, Lubomír ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Topologická optimalizace je metoda poskytující nový směr v navrhování technických objektů. Cílem topologické optimalizace je stanovení optimálního rozložení materiálu v návrhovém prostoru. Tato diplomová práce je zaměřená na optimalizaci žebra č.6 v křídle letounu EV-55 užitím softwaru HW/OptiStruct 7.0 obsaženého v softwarovém balíku HyperWorks 7.0. Optimalizace žebra byla počítána ve čtyřech rozdílných zatěžovacích případech. Výsledné tvary žebra byly testovány pevnostním výpočtem v softwaru ANSYS 10.0. Nakonec byla získaná data hmotností optimalizovaných žeber porovnána s hmotností žebra původního.
Plošinové zdvižné čelo určené pro montáž na nákladní automobil
Závodník, Michal ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem funkční konstrukce modulárního prototypu hydraulického zdvižného čela určeného pro montáž na nákladní automobil. Práce obsahuje jeden návrh konstrukce, který byl pouze pevnostně kontrolován. Obsahem je také návrh a dimenzování připevnění celého zařízení k rámu automobilu. Přiložená výkresová dokumentace obsahuje výkres sestavy a výkres dvou čepů.
Strain, stress and strength analysis of the truss construction.
Hladký, Maroš ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
The thesis is focused on strain, strength, and strain analysis of planar truss construction. The purpose of this work is to determine the load on each rod, and to assess the safety against limit states. After determining the primary characteristics, the structure will be modified and load and safety re-calculated. Depending on the outcome, the design will be changed again. Next, will be destined gravity affect on the design and impact of production inaccuracy. Deformation of structure will be calculated.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.